2011-04-22 | 11:22:26

Sköldpadds-nojja

Jag har hamnat i en period där jag är fascinerad utav mina gamla barndomshjältar TMNT...
För er som inte vet vad det är så ser de ut såhär:


TMNT = Teenage Mutant Ninja Turtles

Ja... precis. gigantiska, muterade sköldpaddor. Som råkar vara ninjor. Just det.
Varför jag hamnat i denna perioden av fascination vet jag inte.
Kanske för att Cinemassacre har börjat med TMNT-Tuesdays.
Kanske för att jag ville bejaka barnet i mig. Whatever. Det bara blev så, helt enkelt.

I vilket fall, jag letar just nu efter ett PS2-spel med dessa reptiler.
Har hittat ett ställe på Hisingen som har ett ex, ska strax ringa och se om de har öppet idag.

Och precis som alla andra TMNT-nördar har jag en "favorit" bland dessa mutant-reptiler:

Donatello, uppfinnaren och den mest tillbakadragna av ninja-sköldpaddorna. Han är bäst, fatta!
Varför? Jo, för att han är lugn, stark, vänlig och framför allt smart.
(Sedan att han har lila pannband är ett smärre bakslag, då jag älskar blått.
Men Leonardo är inte lika facinerande. Iallafall som barn tyckte jag det.)


Någon mer därute som älskade/gillade/tyckte om dessa amfibier?
1 Kommentarer
syster:

Mina ungar blir galna nästa gång vi kommer! :)

2011-04-22 | 13:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!