2011-04-04 | 18:03:03

Ett barns drömmar

Minns då man var liten
Man ville så mycket: bli astonaut, lärare, polis, veterinär
Man hade många drömmar och fantasivärldar
Många av dem krossade nu, men vissa lever vidare
Som drömmen att vara någon som gör nytta
Någon som en annan kan se upp till och beundra
...och så väljer jag, av alla ting, yrket lärare...

Ni förstår förstås, att jag skojar bara, jo
Att lärare är hatade av vissa är sant, måhända
Men ej utav alla... det har jag fått uppleva
Under all min tid i verksamheten
Jag känner att jag, äntligen, kommit rätt


(Sommaren -95. Glad skit då, glad skit även idag)
1 Kommentarer
FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo:

sv; ja vuxna runt omkring kanske måste lära sig agera :D

2011-04-04 | 23:59:45
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!